Trends in online marketing in 2019

De online-marketingbranche is een snelgroeiende branche. Er komen steeds meer online- marketingbureaus bij en dit is niet voor niets. Steeds meer bedrijven uit verschillende branches zien namelijk in dat online marketing erg belangrijk is. Hoge posities in Google zorgen namelijk voor een verhoging van de omzet. Het is dan ook bijna zonde om hier als bedrijf niet in te investeren. Afgelopen jaar heeft de branche zich flink ontwikkeld, maar wat zijn de verwachtingen van dit jaar?

In 2019 gaat de branche meer merken van de toenemende globalisatie. Veel buitenlandse bedrijven worden online steeds groter. De kans is dus aanwezig dat deze bedrijven ook op Google gaan domineren. Denk hierbij aan bedrijven uit China. Echter zijn hele grote bedrijven zoals Amazon en Alibaba ook bezig om in Nederland te opereren. Voor bedrijven uit Nederland is het natuurlijk moeilijk om te concurreren met deze giganten. Zeker als het gaat om hoger in Google komen is dit erg moeilijk.

Snel inspelen op de behoeften van de klant!

Een andere belangrijke factor in 2019 is de bedrijfscultuur. Omdat de wereld zich zo snel ontwikkeld op onlinegebied, zal je hier als bedrijf snel op in moeten spelen. Dit houdt in dat je een bedrijfscultuur zult moeten ontwikkelen waarin je kansen zo snel mogelijk benut. Je zult dit jaar dus veel bedrijven zien die snel schakelen. Mocht jij een online marketingbureau zijn dan is het erg belangrijk dat jij ook snel schakelt.

Een andere trend die je in de branche terug gaat zien komen is dat steeds minder online marketingbureaus met vaste budgetten gaan werken. Het is namelijk erg lastig om flink te groeien aan de hand van vaste budgetten. Het werkt echter veel beter als men op kansen inspeelt en het budget dus niet standaard hetzelfde is. Op deze manier krijgt een bedrijf uit de online marketing een klant sneller hoger in Google.

Geef een reactie